OurGamesWorld

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Játékleírások, tesztek minden mennyiségben! Ha elég jónak érzed magad, csatlakozz!


    Mass Effect (by DaVeman)

    DaVeman
    DaVeman


    Hozzászólások száma : 7
    Join date : 2010. Jan. 02.
    Age : 32
    Tartózkodási hely : Vác

    Mass Effect (by DaVeman) Empty Mass Effect (by DaVeman)

    Témanyitás  DaVeman Kedd Jan. 05, 2010 11:21 pm

    Mass Effect

    Mass Effect (by DaVeman) Mass-effect-ce-cover

    A második rész közeledtével gondoltam egyet és kipörgettem másodszorra is ezt a gyöngyszemet.

    Réges régen, ami igazából távoli jövő...

    Csillagok... oly aprók és oly távoliak. Számunkra egyelőre elérhetetlen lakói az űrnek. Vajon kik figyelik nap nap után az eget és kérdezik ugyanezt az univerzumban? Találkozunk-e valaha velük? És ami még fontosabb, barátságosak vagy ellenségesek lesznek-e?
    A Mass Effect világában 2157re az emberiség túllép határain, és birtokában lesz a fénysebességgel való utazás lehetősége. Az idegenekkel való találkozás megtörtént, a beilleszkedés még zajlik...

    Zűr az Űrben

    Az emberek flottájának Normandy hajójának parancsnokát alakítjuk a játékban. A kezdetek kezdetén fő célunk galaktikus James Bonddá, azaz Fantommá válni. A Fantomok a galaxis irányítóinak, a Tanácsnak az ügynökei, akik gyakorlatilag bármit megtehetnek, céljuk a galaxis védelme. Egy ilyen magas beosztás csak még jobban növelné az emberiség befolyását a többi faj között. A probléma ott kezdődik, hogy vannak, akik nem szívesen látják az embereket a galaxis köreiben. Miután sikeresen Fantommá válunk, a dolgok persze bonyolódnak, az áruló turián Fantom, Saren gyűlölete és romboló terve egyre aggasztóbb méreteket ölt, ráadásul a szálakat valami nagyobb fejes mozgatja a háttérben...

    Most lőni akarsz vagy pofázni? - Nem lehetne ezt is azt is?

    Ellentétben a BioWare korábbi alkotásaitól, a Mass Effect egy kifejezetten akciódúsabb vonalat követő RPG lett. Itt nem fogunk percekig taktikázni. Nekünk és társainknak vannak képességeink persze és parancsokat is oszthatunk, pár gombnyomással elintézve, szinte megszakítás nélkül fogunk harcolni. Persze nem csináltak dara TPS-t a játékból, egyszerűen több hangsúly van az interaktív játékon.
    A játék maga nagyon filmszerű. Mind az átvezetőkben, a harcokban és a párbeszédekben. Főleg a mi karakterünk nem nyelvi megnyilvánulásai, a beszédet követő gesztusai erősítik ezt a hatást. Akár ha megnyugtatunk valakit tenyerünket felé tartva, hogy nincs gáz, vagy ha fegyverünket lóbálva és szemünket összehúzva adunk véleményt beszélgetőpartnerünknek. Nagyon tetszettek a választható dialóguslehetőségek, amik mind mind más eredményre vezetnek. Érdemes visszatölteni, vagy legalább még egyszer végigvinni a játékot és megnézni a különböző eseteket.

    "A new world"

    Jó RPGhez (nameg BioWare játékhoz) híven eme játékmenet mellé mesterien kidolgozott világot és karaktereket, - megnyilvánulásokat tartalmaz a játék. Felejtsük el az orkokat az elfeket, üdvözöljük a harcos kroganokat, a diplomata turiánokat, a bölcs aszárikat, a volukokat és a rengeteg egyedi fajt. Egy teljesen új világot teremtettek a fejlesztők, kellően kidolgozva, rengeteg olvasnivalót biztosítva. Nem ajánlatos átsiklani a Kódexinformációk felett, a legjobb beleélést az adja, ha minél többet elolvasunk a játékban szereplő helyszínekről, élőlényekről, történésekről. Turián - ember háborúk, geth háború, technológiai mérföldkövek... csupa érdekesség. Magam nagyon szeretem a Star Wars univerzumot, de kidolgozottságban a Mass Effect azt kell mondjam legalább olyan csodás.

    Látvány és hangzás

    A filmszerű élményhez a beleélést segítvén szép grafikának és kellemes mjúziknak/hangoknak kell párosulnia, amit köszöni szépen, a játék biztosít. A zene főképp elektronikus beütésű, modern játékhoz modern zene. A hangeffektek viszont nem a legjobbak, nem tudom, szerintem néhol tompák. A grafikai úgy vélem párját ritkítóan jó, főleg a szereplőkkel való diskurálások során tűnik fel, ahogy közelről is látjuk az arcukat. Ami megjegyzem elég sokszor fog megesni, ha nem tervezünk végigrohanni a játékon.

    A játékidőről és a küldizésről

    30 óra alatt sikerült végigvinnem a játékot, az 50es szintet elértem. Nem tudom mások mit csinálnak még 10 óráig, én úgy tudom minden mellékküldit megcsináltam. Nem egyszer hosszú, fárasztó és időrabló kocsikázással telik a játék, ez a fő negatívum, de ez igen kihat a játékra, ha maximalistán játszunk. Másba viszont nem tudok belekötni, megéri végigtolni akár ugyanazzal a profillal még egyszer, a számtalan küldetés végkifejletének és a második végigjátszáskor elérhető 60as szintnek hála.

    Pro:
    + Epikus történet
    + Izgalmas játékmenet
    + Párbeszédek
    + Nagyszerűen kidolgozott világ

    Kontra
    - Monoton és néhol időrabló mellékküldik

    Grafika: 10/10
    Hangok/zene: 10/9
    Hangulat+Játékmenet:10/9
    Történet:[b]10/10
    [b]Szavatosság:
    10/10

    Összesen: 50/48

    96%

      Pontos idő: Vas. Május 19, 2024 4:17 pm