OurGamesWorld

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Játékleírások, tesztek minden mennyiségben! Ha elég jónak érzed magad, csatlakozz!


    Ninja Blade (by DaVeman)

    DaVeman
    DaVeman


    Hozzászólások száma : 7
    Join date : 2010. Jan. 02.
    Age : 32
    Tartózkodási hely : Vác

    Ninja Blade (by DaVeman) Empty Ninja Blade (by DaVeman)

    Témanyitás  DaVeman Vas. Márc. 28, 2010 9:28 pm

    Ninja Blade


    Ninja Blade (by DaVeman) Ninja-blade-2

    Hogy őszinte legyek, a márciusi GS megjelenésével szereztem tudomást a játékról. Utánanéztem, hogy mivel is van dolgunk, felkeltette az érdeklődésemet, aztán beszereztem és két nap alatt végig is vittem.

    Férgek, buli, fanta

    2015-öt írunk, Tokió. Ken Ogawat, a főhőst az "alfa féreg" nevű faj terjedésének megakadályozására küldték a Japán fővárosba társaival. Ez az undok parazita átveszi az irányítást a test fölött, mutációt hajt végre és felemészti a gazdatestet. Magyarán zombikkal van dolgunk, csak próbáltak valami kevésbé sablonos hátteret adni neki. Végig ellenük fogunk harcolni.
    Eléggé sürgeti az idő a ninjákat, mivel a világ más részén már volt példa hasonlóra és csak az atom segített. A fertőzés egyre növekszikés
    a japán elnök ujja igencsak viszket az új műholdas lézer ravaszán. Épp ezért küldenek minket: ha nem találunk más megoldást, Tokiót a föld színéről való eltűnés veszélye fenyegeti.

    Tokióból jöttem, mesterségem címere...

    ... szuperninja! Akit alakítunk, Ken, egy különösen tehetséges ninjaharcos. Repertoárjában egy katana, egy másik bazinagy kard és két dupla penge található, plusz egy multinaciolális Shuriken. Ezekkel lehet egyszerű, de látványos kombókat kivételezni. A nagykard, duplapengék és a Ninjutsu még a továbbjutásban is segítenek (falak betörése, szakadékokon átlengés).

    Ahogy telnek a pályák, egyre durvább harci eszközöket és kombókat nyitunk fel. Nem mellesleg valamelyiket csak Hard nehézségi fokozaton, vagy valamilyen más követelmény teljesítése után válik elérhetővé (csináld meg "A" értékelésre mind a kilenc küldit), ami igencsak ösztönző hatással bír. Továbbá mint látni fogjuk az átvezetőkben, Ken tipikus "harcos" anime karakter. Vagyis nem okoz gondot neki többtonnás tárgyak vonszolása, óriásiakat ugrani, több emelet magasról talpra érkezni. Kétségtelenül látványos, de akit alapból zavarnak az ilyen valószerűtlen események az be se töltse a játékot, a játék háromnegyede erről szól.

    A játékról nagy vonalakban

    A játék hack 'n slash stílusú amibe QTE-k (quick time eventek, reflexes gombnyomkodások) vegyülnek. Erősen ajánlott egy gamepad, figyelembe véve az irányítást és a QTE-ket, bár ez általában minden (trehány) konzolportra igaz. Meg azt, hogy mennyiszer kéne lenyomni egy-egy billentyűt/egérgombot a harcok folyamán. Én végig a Logitech Rumblepadommal toltam és szerintem erősen csökkentette volna legalább a rágcsáló élettartamát. Egyébként gamepaddal tökéletesen kivitelezhetők a harcok, nem kell polipnak lenni, se hosszan memorizálni kombókat.

    A végigjátszás menete a következő: eljutni A-ból B-be, közben legyakni pár tucat miniont, elérkezni egy bosshoz, majd levenni az élete nagyrészét/egészét és egy QTE kiséretében kivégezni. Egy pályán több boss is lehet és két ütéssorozatot félbeszakíthat egy epikus moziba ágyazott QTE. Nagyon emlékeztet egy bizonyos God of War nevű játékra, nem? Több helyen meg is vádolták vele, hogy a textúrákat leszámítva egy az egyben annak a másolata. Mivel nincs konzolom, nem tudom mihez mérni, de az is igaz, hogy előbbi nincs PC-n és végre nekünk is jut hasonló kaliberű alkotás.

    Sajnos elég monoton a játékmenet, bár a gigászi harcok és jelenetek némileg feledtetik. Némely bosstípus ismétlődik, szörnytípusokból olyan hatHa hosszabb lett volna, akkor már talán unalomba fullad, de így a maga 8-10 órájával nem vészes.

    Most játszok, vagy tévézek?

    A grafika és a fizika viszont kellemes meglepetés, na meg hogy magas részletességgel is jól futott nálam. A falak omlanak, a konténerek behorpadnak. A pályák részletesek, bár a világ nagyon beszűkül a sötét, szürke színekre. Zene és hangok terén érdekes a helyzet, mivel nálam egy résznél fogta magát és kimaradt azok nagy része. YouTuben néztem videókat a végéről, ott nem volt gond. Amíg működött, addig abszolút passzoltak a képsorok alá, epikus zene, robbanáseffektek, minden ami a stílushoz kell.
    Bár nem a Capcom keze munkája, de ilyen szempontból (akció anime) nagyon emlékeztet a Ninja Blade a tőlük megszokott játékokra: Devil May Cry, későbbi Resident Evil részek.

    All in all

    Véleményem szerint nem véletlen, hogy a GS egy ilyen rendkívül friss játékkal ajándékozza meg vásárlóit. Egyrészt egyre jobbak teljes játék terén, másrészt eléggé lehúzták a játékot - metascoron a PC-s változat 61 pontot kapott. Vannak benne jó ötletek, de hosszútávon kicsit hiányosnak érzem amit a játék nyújtani képes. Kétségkívül álleejtő a játékélmény, hála a pörgős videóknak és harcoknak. Viszont tudok mondani egy szintén nagyon mozi orientált alkotást, ami nem vérzik el ott, ahol a Ninja Blade igen, ez pedig a Metal Gear Solid.

    A stílus kedvelőinek mindenképp ajánlanám, hogy legalább egyszer vigyék végig. Asztali masinánkon ritkán kóstolhatunk bele abba a világba, amit a konzolosok nap mint nap élveznek.

    Pro:
    + Fegyverek, kombók, kézreeső irányítás (gamepaddal)
    + Quick time eventek, epikus átvezetők
    + BOSSHARCOK
    + Porthoz képest jól fut

    Kontra:
    - Egy idő után nagyon önismétlődő
    - Kevés pályatípus
    - Sablonos és kissé kidolgozatlan történet


    Összegzés:

    Grafika: 10/10
    Hangok és Zene: 10/9
    Hangulat: 10/8
    Történet: 10/6
    Szavatosság: 10/8

    Összesen:

    50/41

    82%

      Pontos idő: Vas. Május 19, 2024 6:04 pm