OurGamesWorld

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Játékleírások, tesztek minden mennyiségben! Ha elég jónak érzed magad, csatlakozz!


    Conflict Global Storm (by GustyX)

    GustyX
    GustyX


    Hozzászólások száma : 20
    Join date : 2010. Jan. 08.

    Conflict Global Storm (by GustyX) Empty Conflict Global Storm (by GustyX)

    Témanyitás  GustyX Pént. Jan. 15, 2010 1:42 pm

    Conflict Global Storm

    Anno mikor először olvastam az első részről, rögtön beleszerettem. Végre egy olyan játék, ami igazán nekem való: jelenkorban játszódó, csapatalapú TPS. Ettől jobb nem is kellhetett volna. Megjött a game és órákig magához ragadott. Képtelen voltam abbahagyni(azt megjegyezném, hogy egyáltalán nem lepődnék meg, ha a fejlesztőket a Hidden and Dangerous játék ihlette volna). Majd később jött a 2. rész, ugyan minimális újdonsággal, de mégis tovább fokozva az élvezeteket (hozzáteszem, nem szoktam egynél többször végigtolni egy játékot, de ezzel megtörtént!). A sorozat 3. része a Conflict Vietnam valami irtó gyengére sikeredett. Többször próbáltam magammal megszerettetni, de sikertelenül. Idővel megérkezett a 4. rész és én nem törődve az előző rész okozta sokkal, hatalmas lelkesedéssel vetettem bele magam a demoba. Kipróbáltam, nem lettem elragadtatva, de a hangulata miatt be kellett szerezni, és az apró bakikat is csak a demo verzióra fogtam. Sajnos tévedtem...

    Maga az alapötlet persze nagyon bejött: 4fős kommandós csapat kommandírozása a szokásos felállásban: univerzális parancsnok, heavy kopasz guy, demoman, sniper, rengeteg utasítási lehetőség, taktikus(-nak szánt) játékmenet, modern csúzlik8X8 4ever!!!)... Szóval minden adott volt, ami a lehető legjobb akció/taktikai játékhoz kellhetett, de fejlesztők nem éltek eme lehetőséggel.
    Az első egyfajta "tutorial extra" pályát végignyomva azért még reménykedtem, hátha jobb lesz a játék. De nem lett az.
    Az egész játék tulajdonképen azon bukik el, hogy hiába áll rendelkezésünkre rengeteg parancs/lehetőség, ha azoknak tulképpen semmi értelme sem volt. Lassan, silenced pisztollyal, fejlövésekkel operálva stealth kill bonusokat kaptunk, ami jól hangzik, de minek? Egyrészt a bónusznak gyakorlatilag semmi jelentősége sincs(habár embereink statisztikailag fejlődnek), másrészt hiába a "lassan de biztosan" elv követése, ha ilyenkor bárhol is álljon egy másik infantry, egyből nyakunkba zúdul egy komplett ellenséges hadsereg. Ez egyben a játék legnagyobb bakija is, ami teljesen értelmetlenné teszi az utasítások garmadáját. Ugyanis addig, amíg el nem érünk egy újabb pályarészt, megállás nélkül özönlek az ellenséges katonák. Legyen az egy nagy hangár, vagy egy 1x1 m2 szoba, teljesen mindegy(maximum egy szobában kacsavadászatot tarthatunk). Kössz szépen, ennyit ér a taktika. Pedig volt benne potenciál: beállítom az embereimet a megfelelő pozícióba, kiadom a room clear parancsot és egy gyönyörű akció keretében kipucolom az adott helyiséget. Csak ezzel a lendülettel be is szorítom oda az osztagot… Helyzeten tovább ront az irányítás. Az első 2 részben olyan egyszerűre sikerült megoldani a parancskiadást, itt nem értem miért nem lehett hasonlóképpen megoldani. A lehetőségek ilyen elbaltázása hazavágta az egyes embereink "speckóit" is, mert hiába állítottam a csipámat fedezékbe egy távoli pontra, ha vhogy mindig sikerült mögé kerülni és kinyírni.

    Ami az MI-t illeti, vegyes érzelmeim vannak: egyrészt embereink a legtöbb esetben remekül végrehajtják parancsainkat(amelynek "értelmét" fentebb írtam), másrészt az ellenség segghülye. De tényleg. Nem húzódnak fedezékbe, nem dolgoznak össze, gránátokat is csak ritkán dobnak(ez azért jó ) és a már említett szuperhallás és önklónozás is gáz. Egyedül az utolsó 2 pályán vettem észre, hogy néha lehasalnak/legugolnak lövés közben. Ezért plusz pont jár nekik . Amit viszont kifejezetten zavarónak tartottam még, a fegyverek működése. Okay, hogy valóságban biztos nagy szórása van egy M249-nek, de azért ekkora ne legyen már egy ilyen akció játékban! Pláne ha rövid sorozatokat adunk gugolva/hasalva, még ha taktikainak szánták se! Hason, egyesével próbáltam fejlövéseket adni, de hiába. De lehet hogy talált, csak a sérülésmodell nem a legjobb. Legjobb, ha rátapadunk a bal egérgombra, és addig tartjuk rajta az ujjunk, míg ki nem nyiffan áldozatunk.

    Hogy ne csak rosszat mondjak a játékról, meg kell említeni a különböző helyszíneket. A világ számos pontján megfordulunk osztagunkkal, a sivatagtól kezdve, a dzsungelen át egészen a havas északig. Ez a változatosság rengeteget ad a „kommandós”(agyatlan lövöldözős) hangulathoz. Mert az van. Ez a legnagyobb és legfontosabb előnye a játéknak. Sőt, még járműveket is vezethetünk, ami megint csak fokozza a hangulatot(pontosabban felejteti a hiányosságokat). Ezek irányítása nem legjobb, de ne legyünk telhetelenek.

    A tálalással nekem semmi bajon sem volt, tetszett. Egyedül a hangokkal nem voltam kibékülve. A fegyverhangokat akár egy beat boxos is csinálhatta vagy akár én is puskásat játszva.
    Összességében nem olyan rossz ez a játék, de lehetett volna sokkal jobb is. Alapötlet kiváló, csak a fejlesztők nem használták ki és sajnos az 1. és 2. rész által felállított színvonalat sem érték el. Kárt érte, abszolút kedvenc lehetett volna, de így csak egy egyszerű TPS, semmi egyéb.
    Tipp, a játékkal most ismerkedőknek: legjobb taktika, ha az összes emberrel egyszerre, egy ajtón rontunk be mindenhová és nyomulunk előre. Valszeg így lesz a legkisebb szükség medic kitekre. Ja, és ne foglalkozzunk az apró parancsokkal, csak follow, hold position, heal me. Ezekre lesz csak szükségünk.

    Pro:
    - jelenkori akció TPS
    - sokféle helyszín
    - járművezetés
    - Bradley, Connors, Jones, Foley...
    - hangulata azért van
    - minden adott egy NO1 taktikai akcióra....

    Kontra:
    - amit nem használtak ki...
    - MI
    - végtelen ellenség
    - parancsoknak semmi értelme
    - semmi taktika

    75%

      Pontos idő: Vas. Május 19, 2024 5:24 pm