OurGamesWorld

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Játékleírások, tesztek minden mennyiségben! Ha elég jónak érzed magad, csatlakozz!


    Prison Break - The Conspiracy (by DaVeman)

    DaVeman
    DaVeman


    Hozzászólások száma : 7
    Join date : 2010. Jan. 02.
    Age : 32
    Tartózkodási hely : Vác

    Prison Break - The Conspiracy (by DaVeman) Empty Prison Break - The Conspiracy (by DaVeman)

    Témanyitás  DaVeman Csüt. Ápr. 01, 2010 9:28 pm

    Prison Break - The conspiracy

    Prison Break - The Conspiracy (by DaVeman) Prison_break_logo_big

    Maga a sorozat a mai napig nagy kedvencem. Egyedi hangulat, stílusos szereplők és feszültség végig. A Lost Via Domus után ismét megörültem, mikor hallottam, hogy egy másik jó sorozatból is készül játék.

    Previously on Prison Break

    A Conspiracy a sorozat első, legjobb évadát dolgozza fel, kicsit átdolgozva az eseményeket, mivel egy fiktív karaktert helyeztek el a játékban (ezek lennénk mi). Ő egy Céges ember, akit azért küldenek a Fox Riverbe, hogy tartsa szemmel Scofieldot és Burrowst. Michael bankos akciója gyanút keltett a szervezetben. Ütős forgatókönyvet ígértek a készítők, de játék közben fényévekkel előtte lehet tudni, hogyan fog alakulni. Pláne hogy az egész történet benne van az achievementek leírásában körülbelül (tehát azt NE olvassátok el előre).

    Emlékeztetőül: Burrowst, Michael testvérét lecsukták a Fox Riverben és halálra ítélték. Michael biztos benne, hogy bátyja ártatlan. A fivéreket gyerekkoruk óta szoros kapcsolat fűzi össze, amire szükségük is volt nem épp idilli életük kezdeti éveiben. Mike jó tesóhoz illően segíteni szeretne Lincen, konkrétan meg akarja szöktetni. Bankrablást színlel és ugyanabba a börtönbe kerül, mint megpecsételt sorsú bátyja. Itt kezdődik a játék. Egy fiktív fejes, Mannix utasításait fogjuk követni. Ugyanazon a buszon érkezünk mint a mérnök zseni.

    Welcome to Fox River

    A látványvilággal abszolút nincs probléma, szépen lemodellezték a börtönt az utolsó celláig. Nagyon feelinges bejárni a sorozat placcait és más szemszögből is megnézni az eseményeket. A helyszínek mellett a szereplők videójátékban való megalkotása is lenyűgöző. Két szereplőt leszámítva mindenkinek az eredeti az arca és a hangja, ezek jók lettek. Viszont Paxton, a főszereplő elég bárgyúra sikeredett és a karaktere sem ragadott meg. Inkább kötelességnek tetszik őt irányítani. A szerkentyűjére mondja néha monológszerűen a fejleményeket, van pár beszólása és érdekesebb párbeszéde például Abruzzival, de ez minden, őt nem sikerült túl "érdekessé" tenni.

    A szinkronhangokról volt szó, az egyéb hanghatások is a sorozatból származnak. Azért valljuk be, ott többet variálták a zenéket. Itt végig három darab ismétlődik, már ha van. Mindazonáltal hangulatemelő faktornak megfelelnek, ügyeltek a sorozat elemeinek hű visszaadására, ami díjazandó.

    Let's see if you can swim, fish!

    Térjünk rá a játékmenetre. TPS nézetben fogunk ügyködni, ez nem nagy meglepetés azt hiszem, hiszen alapvetően egy lopakodós - verekedős sémát tár elénk a Deep Silver. Végig ez a két dolog fogja egymást cserélni: lopakodás, bunyó. Feladattípusokból pedig konkrétan egy van: mindig szerezzük meg ami kell. Ahogy C-Note is mondja Paxtonnak, "You're like the mailman, dude: you always deliver somethin'". Beépített ügynökként ugyanis a megfigyelés és a történések megfelelő irányba terelése lenen a feladatunk. Ezt úgy fogjuk véghezvinni, hogy mi leszünk a börtön beszerzőembere: nekünk kell valami, megbugázzuk valahonnan és közben az őröket kerülgetjük. Ha kérünk valakitől valamit, ő is cserébe kér tőlünk valamit, amit szintén bugázással szerzünk meg.

    Hát, nem egy Splinter Cell vagy Hitman maradjunk annyiban. Semmi zaj, fény-árnyék vagy riadómutató. Tudunk fedezékbe bújni, onnan tovább vetődni és hozzásimulva haladni. Nagyon egyszerű kezelni, de végtelenül repetatív. Ha elrontunk valamit, akkor a legutóbbi ellenőrzőponttól folytatjuk (percenként csinál). Ha kilépünk, akkor viszont az egész fejezetet kezdhetjük elölről.

    Ehhez jönnek a bunyók és az egyre népszerűbb Quick Time Eventek. A verekedések egy-egy ellen zajlanak. Kétfeleképpen ütünk, plusz védekezünk és szökdécselünk. Itt meg nagyon átestek a ló túloldalára a készítők: a kezdetekkor nem értjük a lényegét, nem érezzük a ritmust. A vége fele azonban rémkönnyű ha kigyúrtuk magunkat, néhol a sokadik rosszarcú pedig már elveszi a kedvünket tőle. A QTE-k a fontosabb bunyóknál jönnek elő, illetve a sztori fordulópontjain. Ezek valamelyest feldobták az élményt. Érdekes egyébként ez a fajta irányítás a játékoknál. A mozis élmény növelésével és a kihívás csökkentésével (már persze normál/közepes fokozaton, nehezen azért ez se kutya) egyre inkább új irányba viszik a videójátékokat. Remélem azonban konkrétan erre nem fognak jelentős számú játékot kihegyezni (arra elég a Guitar Heroes). Így jó most az egyensúly, akárcsak a Resident EVil 4ben mondjuk, vagy a Ninja Bladeban.

    We are finally free

    Nos, ennyit szerettem volna a játékról. Összegezve egy ajánlott alkotás a sorozat kedvelőinek. Nagyon gyors tempóban zajlik minden, nembiztos, hogy mindig fogjuk érteni, hogy hol is járunk, mire is akar utalni egy-egy mondat. Én közeljövőbenre tervezem az újranézését a sorozatnak, de legtöbb dologra emlékeztem. Együtt vele kellemes kikapcsolódás, de önmagához képest a Conspiracy a Via Domussal karöltve az újításokat nélkülöző adaptációk táborát növeli, kihasználva egy előzetes mű (jelen esetben a sorozat) megalapozott sikerét és hírnevét.

    Pro:
    + Hű ábrázolása a sorozat elemeinek (helyszín, szereplők, hangok)
    + QTE-k

    Kontra:
    - Semmi újat nem mutat
    - Összecsapottság érződik rajta
    - Alig van ami élteti a játékost (de legalább nem hosszú)

    Összegzés:

    Grafika: 10/9
    Hangok és Zene: 10/10
    Hangulat:10/8
    Történet:10/5
    Szavatosság:10/5

    Összesen: 50/37


    74%

      Pontos idő: Vas. Május 19, 2024 4:08 pm